Marta Rosińska
Prelegent PD

Bio:

Absolwentka Filologii Angielskiej UŁ, absolwentka studiów podyplomowych Zarządzanie w Edukacji Uniwersytet Cambridge, absolwent kursu dla mentorów British Council, starszy wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, Dyrektor Metodyczny w English Language Centre, UŁ, doświadczony trener metodyczny, autor licznych podręczników i materiałów edukacyjnych dla młodzieży, współtwórca, mentor, koordynator i trener w programach Teacher Trainer Academy i ELT Author Academy, współtwórca programu szkoleniowego dla edukatorów BrandU, inicjator ogólnopolskiej akcji ROK RELACJI W EDUKACJI, twórca zamkniętej grupy merytorycznej na FB High Impact Teachers, twórca otwartej grupy na FB Rok Relacji, nauczyciel i trener z PASJĄ i MISJĄ! Obecnie pochłonięta studiami podyplomowymi Psychologia w Zarządzaniu w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Sesja: Rozważna czy romantyczna, czyli jak i po co budować relacje w szkole XXI wieku

To, że budowanie relacji, świadomość procesów grupowych oraz wiedza na temat zarządzania emocjami jest absolutną podstawą tego, co robimy w klasie przekonywać nikogo nie trzeba. Edukacja oparta o dobrze skonstruowanych relacjach nauczyciel-uczeń jest o wiele bardziej skuteczna, rozwija dwie strony, pozwala osiągać sukcesy, motywuje i wreszcie przygotowuje ucznia do przyszłego życia w społeczeństwie. Na dobrze pojętych relacjach wnosi się również tzw. społeczny kapitał szkoły, bez którego szkoła jest tylko zimnymi murami, w których przebywają często zdemotywowani, zblazowani uczniowie i nauczyciele. Pomimo tej, wydawałoby się, oczywistej wiedzy inwestowanie ‘w relacje’ w polskich szkołach nie zawsze jest priorytetem, a często jest nawet postrzegane jako ‘słabość’ nauczyciela, który przecież ma wymagać, a nie ‘przyjaźnić się’ z uczniem. Stąd pomysł na ogólnopolską akcję ROK RELACJI w EDUKACJI, której celem jest szerzenie wiedzy i dobrych praktyk pomagających nauczycielom budować rzeczone relacje.

W mojej sesji chcę się podzielić swoją osobistą historią o własnej metamorfozie, refleksjami różnych mądrych głów na temat roli relacji w naszych działaniach pedagogicznych i dydaktycznych, inspirującymi pomysłami na budowanie relacji w klasie oraz podyskutować, czy w szkole jest lepiej być ROZWAŻNYM czy ROMANTYCZNYM.

#RokRelacji – szansa na coś wielkiego w edukacji językowej i nie tylko

Rok szkolny 2018/2019 ogłosiliśmy Rokiem Relacji w Edukacji - dlaczego?! Po co ta inicjatywa? Do kogo jest skierowana? Co już udało się zrobić? Jakie mamy plany na kolejne miesiące? Ilu jest już aktywnych Ambasadorów Roku Relacji? Jak można się jeszcze zaangażować, by razem zrobić coś wielkiego, mądrego i pięknego dla uczących się i dla nas samych?